Határtalanul 2018

Oldal tetejére

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Bajza Lenke Általános Iskola Zsámbok

djBajza Lenke Általános Iskola 2116 Zsámbok, Bajza Lenke tér 17.

Telephone: +36-28-592-045

e-mail: zsambokblisk@bajza-zsambok.sulinet.hu

Get Adobe Flash player

Kövess minket a facebookon

Comenius projekt

Határtalanul! 2018 Kalotaszentkirályon

Április 28-án (szombaton) indultunk Erdélybe hajnali hatkor. A busz kényelmes volt, ennek ellenére volt, aki rosszul lett.  Az út kb. 6-7 órás óráig tartott. A kalotaszentkirályi hetedikesekkel Révnél találkoztunk, és megnéztünk egy csodaszép vízesést. Persze ehhez jó sokat és jó meredeken kellett sétálnunk. A vízeséstől nem messze lévő cseppkőbarlang volt a nap fő látványossága. Csodálatosan szép volt és hihetetlen! Elég hideg volt, de vittem kabátot, úgyhogy nem fáztam. A korlátok és a lépcsők nagyon csúsztak. Az olvadás miatt nagyon magas volt a vízszint. Én ittam a „szerelem vizéből”, sőt még a flakonomba is töltöttem. A barlangban láttam denevéreket is a sok varázslatos cseppkő mellett.

Este volt egy kis buli az iskola egyik termében. Mindenki ott volt, kivéve engem, mert nem szeretem a hangos zenét és az erős fényeket, ezért nem szoktam jól érezni magam a bulikban. Bent voltam a szobámban, és gondoltam, elmegyek fürdeni, amíg senki más nem használja a fürdőt, és amíg még van meleg víz. Már lefürödtem és a fogmosásnál tartottam, amikor Szabrina berontott a fürdőbe, és izgatottan azt kérdezte:

-          Dorka, te itt vagy?

Ezután hallottam, ahogy Bálint a focipályán a nevemet kiáltozza.

Kiderült, hogy amíg én fürödtem, az osztálytársaim bementek a szobába, és nem találtak. Futótűzként terjedt a hír, hogy eltűntem. Mindenki össze-vissza keresett: a buliban, a koleszban, az udvaron, néhányan még a faluba is elindultak utánam. Végül Szabrina megtalált a fürdőszobában, és közölte velem, hogy mindenki engem keres.

Másnap a Vigyázót másztuk meg, bár nekem inkább „Fárasztó” volt.  Eleinte nem tűnt annak, de mégis az lett. Ötméterenként meg kellett állnom egy-egy másodpercre pihenni. Az is rátett egy lapáttal, hogy kutya meleg volt. Az viszont jólesett, mikor hógolyóztunk a tetőn. Április végén! Nem volt ott sem hideg, sőt, de a hó akkor is ott volt. Nem mindenki jutott fel az 1836 méteres hegy csúcsára. Azt hittük, már felértünk, de mégsem. A csapat „legjava” azon az úton ment le, amin fel, az a maroknyi ember meg „kis” kitérővel megnézte a fehér sziklákat. Útközben akadtunk rá a csúcsot jelző táblára. Nem volt túl messze. Nem sokkal utána megérkeztünk a fehér sziklákhoz, s lefényképeztük. Ezután szó szerint 80o –os domboldalon mentünk lefelé! Borzasztóan meredek volt! A hóolvadásnak „köszönhetően” legalább nyolc vizes átkelőhelybe botlottunk bele. Magyarul vagy nyolc kicsi patakocska folyt át az úton.

Hétfőn a rekiceli vízeséséhez mentünk. Az út kicsit hosszú volt, de egyáltalán nem meredek. A táj mesés volt! A vízesés varázslatosan gyönyörű! Miután kiélveztük a látványt, és végignéztük, ahogy Tibi beleesik a vízesésbe, elindultunk a „fehér sziklák” lábához. Ez az út már kaptatósabb volt. A „fehér sziklák” szépek voltak, az viszont nem, amit egy tavaly szeptemberi vihar művelt. Rengeteg fát láttunk kidőlve. El sem tudjátok képzelni! Mintha egy óriásokból álló csapat letarolta volna a hegyoldalt. Ijesztő volt! Este tábortüzet tartottunk és ellátogattunk a falu tájházába is. Marika néninek elénekeltük a kedvenc dalát, a Quimbytől a Most múlik pontosant…

Kedden reggel indultunk haza. A jelenlévők többsége könnyben úszó arccal búszúzott kalotaszentkirályi barátainktól.  Hazafelé még meg akartuk nézni Csucsán az Ady emlékszobát, de mivel május elseje volt, nem volt nyitva. Aztán már csak a Királyhágón álltunk meg vásárolni, s a határ után szaladt be mindenki az első mosdóba. Az az nagyon szép volt.

Nagyon jól éreztem magam, remélem, még kijutok Erdélybe!