Oldal tetejére
Bajza Lenke Általános Iskola
2116 Zsámbok, Bajza Lenke tér 17.
e-mail: zsambokblisk@bajza-zsambok.edu.hu
Az iskola neve: Bajza Lenke Általános Iskola PC 1501
Az iskola címe: 2116 Zsámbok Bajza Lenke tér 17.
Az iskola OM azonosítószáma:032388
Az iskola fenntartója és működtetője a Dunakeszi Tankerületi Központ
Tanév megnevezése: 2021/2022
A szervezeti és működési szabályzat, a házirend és a pedagógiai program.
Az iskola honlapján, az alapdokumentumok között megtalálható.
A betöltött munkakörök alapján a pedagógusok iskolai végzettsége és szakképzettsége
A betöltött munkakörök alapján a nevelő és oktató munkát segítők száma, iskolai végzettsége és szakképzettsége
Pedagógusok által ellátott tantárgyak és szolgáltatások1 |
15 fő |
Végzettség, szakképzettség |
Tanítók |
5 fő |
1 fő főiskola, tanító ember és társadalom műveltségi terület, sonderpedagógus, PED I. 1 fő főiskola, tanító, gyakorlatvezető tanító, szakvizsgázott pedagógus PED II. 1 fő főiskola, tanító, rajz szakos általános iskolai tanár, fejlesztő pedagógus PED.II. 1 fő tanító főiskola, ember-és társadalomismeret műveltségterület; földrajz szakos általános iskolai tanár, szakvizsgázott pedagógus kétnyelvű nyelvtanító (angol) szakterületen PED.I. |
Magyar nyelv és irodalom |
2 fő |
1 fő egyetem, magyar nyelv-és irodalom szakos bölcsész és középiskolai tanár, főiskola: magyar-történelem szakos általános iskolai tanár, közoktatási vezető, szakvizsgázott pedagógus MESTERPEDAGÓGUS 1 fő tanító főiskola, angol műveltség terület; magyar nyelv és irodalom műveltség terület, angol szakos általános iskolai tanár; nyelv-és beszédfejlesztő pedagógus, szakvizsgázott pedagógus PED.II. |
Matematika |
2 fő |
1 fő főiskola matematika- fizika-számítástechnika szakos általános iskolai tanár PED.II. 1 fő egyetem, okleveles matematikatanár, főiskola: matematika- ének-zene szakos általános iskolai tanár, közoktatási vezető, szakvizsgázott pedagógus MESTERPEDAGÓGUS |
Történelem |
2 fő |
1 fő egyetem, magyar nyelv-és irodalom szakos bölcsész és középiskolai tanár, főiskola, magyar-történelem szak, közoktatási vezető, szakvizsgázott pedagógus MESTERPEDAGÓGUS 1 fő egyetem, történelemtanár, földrajztanár PED.I. |
Angol nyelv |
3 fő |
1 fő tanító főiskola, angol műveltség terület; magyar nyelv és irodalom műveltség terület, angol szakos általános iskolai tanár; nyelv-és beszédfejlesztő pedagógus, szakvizsgázott pedagógus PED.II: 1 fő tanító főiskola, ember-és társadalomismeret műveltségterület; földrajz szakos általános iskolai tanár, szakvizsgázott pedagógus kétnyelvű nyelvtanító (angol) szakterületen PED.I. 1 fő főiskola, magyar orosz szakos általános iskolai tanár, angoltanár (óraadó) PED.II. |
Kémia |
1 fő |
1 fő főiskola biológia-kémia szakos általános iskolai tanár PED.II. |
Biológia |
1 fő |
1 fő főiskola biológia-kémia szakos általános iskolai tanár PED.II. |
Testnevelés |
1 fő |
1 fő főiskola sportszervező GYAKORNOK |
Földrajz |
1 fő |
1 fő egyetem, földrajztanár, történelemtanár PED.I. |
Informatika |
1 fő |
1 fő főiskola matematika- fizika-számítástechnika szakos általános iskolai tanár PED.II. |
Rajz |
1 fő |
1 fő tanító, rajz szakos általános iskolai tanár PED.II. |
Ének-zene |
1 fő |
1 fő egyetem okleveles matematikatanár, főiskola: matematika- ének-zene szakos általános iskolai tanár, közoktatási vezető, szakvizsgázott pedagógus PED.II. |
Néptánc |
1 fő |
1 fő főiskola tanító és néptánctanár (óraadó) PED.I. |
Napközis foglalkozás |
3 fő |
1 fő főiskola, szociálpedagógus, sonderpedagógus PED.II. 1 fő főiskola, tanító, testnevelés műveltségi terület GYAKORNOK 1 fő egyetem, magyar nyelv-és irodalom szakos bölcsész és középiskolai tanár, főiskola: magyar-történelem szakos általános iskolai tanár, közoktatási vezető, szakvizsgázott pedagógus MESTERPEDAGÓGUS |
Tanulószoba |
1 fő |
1 fő egyetem földrajztanár, történelemtanár PED.I. |
Iskolatitkár |
1 fő |
Végzettség, szakképzettség |
Iskolatitkár |
1 fő |
1 fő középiskolai érettségi |
NOMS |
1 fő |
Végzettség, szakképzettség |
Pedagógiai asszisztens |
1 fő |
1 fő gimnáziumi érettségi (félállásban) |
Pszichológus |
1 fő |
1 fő egyetem pszichológus (heti 4 órában) |
Technikai alkalmazottak száma |
4 fő |
Végzettség, szakképzettség |
Takarítók |
3 fő |
3 fő szakiskolai végzettség |
Karbantartó |
1 fő |
1 fő szakiskolai végzettség |
Tanulócsoportok
|
Tanulócsoport megnevezése |
Képzési típus |
Tanuló létszám |
1. |
1.osztály |
Általános tantervű |
20 |
2. |
2.osztály |
Általános tantervű |
24 |
3. |
3.osztály |
Általános tantervű |
20 |
4. |
4.osztály |
Általános tantervű |
18 |
5. |
5.osztály |
Általános tantervű |
15 |
6. |
6.osztály |
Általános tantervű |
17 |
7. |
7.osztály |
Általános tantervű |
23 |
8. |
8.osztály |
Általános tantervű |
17 |
|
Tanulólétszám |
154 |
Kompetenciamérés 6., 8. és évfolyamon 2019-ben
Az intézmény létszámadatai
Évfolyam |
Képzési forma |
Tanulók száma |
|
Összesen |
A jelentésben szereplők |
||
6. |
általános iskola |
19 |
13 |
8. |
általános iskola |
21 |
18 |
Átlageredmények
Mérési terület |
Évfolyam |
Átlageredmény (megbízhatósági tartomány) |
|
Az intézményben |
Országosan |
||
Matematika |
6. |
1440 (1358;1527) |
1495 (1494;1496) |
8. |
1661 (1592;1760) |
1624 (1623;1625) |
|
Szövegértés |
6. |
1462 (1378;1543) |
1499 (1498;1500) |
8. |
1540 (1439;1623) |
1608 (1607;1610) |
A telephely eredménye a tanulók CSH-indexének tükrében
Mérési terület |
Évfolyam |
A tényleges eredmény a várhatóhoz képest |
|
Országos regresszió alapján |
A megfelelő képzési forma/településtípus telephelyeire illesztett regresszió alapján |
||
Matematika |
6. |
||
8. |
|||
Szövegértés |
6. |
||
8. |
A telephelyeredménye nem különbözik szignifikánsan az elvárhatótól
Kompetenciamérés 6., 8. és évfolyamon 2018-ban
Az intézmény létszámadatai
Évfolyam |
Képzési forma |
Tanulók száma |
|
Összesen |
A jelentésben szereplők |
||
6. |
általános iskola |
21 |
19 |
8. |
általános iskola |
22 |
19 |
Átlageredmények
Mérési terület |
Évfolyam |
Átlageredmény (megbízhatósági tartomány) |
|
Az intézményben |
Országosan |
||
Matematika |
6. |
1416 (1362;1486) |
1499 (1498;1499) |
8. |
1506 (1443;1602) |
1614 (1613;1616) |
|
Szövegértés |
6. |
1415 (1332;1489) |
1492 (1491;1493) |
8. |
1465 (1366;1543) |
1602 (1601;1603) |
A telephely eredménye a tanulók CSH-indexének tükrében
Mérési terület |
Évfolyam |
A tényleges eredmény a várhatóhoz képest |
|
Országos regresszió alapján |
A megfelelő képzési forma/településtípus telephelyeire illesztett regresszió alapján |
||
Matematika |
6. |
||
8. |
|||
Szövegértés |
6. |
||
8. |
A telephelyeredménye nem különbözik szignifikánsan az elvárhatótól
Kompetenciamérés 6., 8. és évfolyamon 2017-ben
Az intézmény létszámadatai
Évfolyam |
Képzési forma |
Tanulók száma |
|
Összesen |
A jelentésben szereplők |
||
6. |
általános iskola |
23 |
20 |
8. |
általános iskola |
15 |
10 |
Átlageredmények
Mérési terület |
Évfolyam |
Átlageredmény (megbízhatósági tartomány) |
|
Az intézményben |
Országosan |
||
Matematika |
6. |
1489 (1405;1580) |
1497 (1496;1498) |
8. |
1474 (1338;1596) |
1612 (1611;1613) |
|
Szövegértés |
6. |
1417 (1332;1514) |
1503 (1502;1505) |
8. |
1379 (1279;1493) |
1571 (1570;1572) |
A telephely eredménye a tanulók CSH-indexének tükrében
Mérési terület |
Évfolyam |
A tényleges eredmény a várhatóhoz képest |
|
Országos regresszió alapján |
A megfelelő képzési forma/településtípus telephelyeire illesztett regresszió alapján |
||
Matematika |
6. |
||
8. |
|||
Szövegértés |
6. |
||
8. |
A telephelyeredménye nem különbözik szignifikánsan az elvárhatótól
Kompetenciamérés 6., 8. és évfolyamon 2016-ban
Kompetencia terület |
Országos átlag (megbízhatósági tartomány) |
Elvárható eredmény |
Intézményi tényleges eredmény (megbízhatósági tartomány) |
6. évfolyam |
|||
Szövegértés |
1494 (1493-1496) |
Az iskola eredménye szignifikánsan az elvárható tartományában van |
1387 (1313-1467) |
Matematika |
1486 (1485-1487) |
Az iskola eredménye szignifikánsan az elvárható tartományában van |
1472 (1391-1549) |
8. évfolyam |
|||
Szövegértés |
1568 (1567-1569) |
Az iskola eredménye szignifikánsan az elvárható tartományában van |
1524 (1462-1678) |
Matematika |
1597 (1596-1598) |
Az iskola eredménye szignifikánsan az elvárható tartományában van |
1584 (1549-1618) |
Kompetenciamérés 6., 8. és évfolyamon 2015-ben
Kompetencia terület |
Országos átlag |
Elvárható eredmény |
Intézményi tényleges eredmény |
6. évfolyam |
|||
Szövegértés |
1488 |
1262-1435 |
1355 |
Matematika |
1497 |
1313-1509 |
1404 |
8. évfolyam |
|||
Szövegértés |
1567 |
1459 |
1482* |
Matematika |
1618 |
1523 |
1541* |
* jobb az eredmény az elvárhatónál
Kompetenciamérés 6., 8. és évfolyamon 2014-ben
Kompetencia terület |
Országos átlag |
Elvárható eredmény |
Intézményi tényleges eredmény |
6. évfolyam |
|||
Szövegértés |
1481 |
1427-1432 |
1446* |
Matematika |
1491 |
1454-1458 |
1517* |
8. évfolyam |
|||
Szövegértés |
1557 |
1481 |
1545* |
Matematika |
1617 |
1531 |
1620* |
* jobb az eredmény az elvárhatónál
* jobb az eredmény az országos átlagnál
A lemorzsolódási mutatószámunk a 2020/2021-es tanév végén 9%.
A lemorzsolódási mutatószámunk a 2019/2020-as tanév végén 7%.
A lemorzsolódási mutatószámunk 2018/2019 végén 12,7 % volt.
Továbbtanulók
Megnevezés Évfolyam |
2021/2022. tanév |
2020/2021. tanév |
||
|
Fő |
% |
Fő |
% |
Gimnázium |
|
|
6 |
32% |
Technikumban |
|
|
8 |
42% |
Szakképző- és szakiskolában |
|
|
4 |
21% |
Nem tanul tovább |
|
|
1 |
5% |
Megnevezés Évfolyam |
2019/2020. tanév |
2018/2019. tanév |
||
|
Fő |
% |
Fő |
% |
Gimnázium |
4 |
22% |
6 |
29% |
Szakgimnázium |
8 |
44% |
9 |
42% |
Szakközépiskola |
5 |
28% |
6 |
29% |
Nem tanul tovább |
1 |
6% |
0 |
0 |
Megnevezés Évfolyam |
2016/2017. tanév |
2017/2018. tanév |
||
|
Fő |
% |
Fő |
% |
Gimnázium |
0 |
0 |
4 |
17 |
Szakgimnázium |
7 |
47 |
9 |
39 |
Szakközépiskola |
8 |
53 |
10 |
43 |
Nem tanul tovább |
0 |
0 |
0 |
0 |
Megnevezés Évfolyam |
2014/2015. tanév |
2015/2016. tanév |
||
|
Fő |
% |
Fő |
% |
Gimnázium |
8 |
40 |
1 |
5% |
Szakközépiskola |
4 |
20 |
16 |
76% |
Szakiskola |
8 |
40 |
4 |
19% |
Nem tanul tovább |
0 |
0 |
0 |
0 |
Továbbtanulók után-követése
Négy tanulónkról érkezett visszajelzés középiskoláikból.
Tanórán kívüli programok (ingyenesen igénybe vehető közoktatási szolgáltatások)
Sorsz.: |
Foglalkozás |
Érintett évfolyam |
Heti óraszám |
1. |
Felzárkóztató óra magyarból, matematikából |
1-8. évfolyam |
16 óra |
3. |
Magyar felvételi előkészítő |
7-8. évfolyam |
1 óra |
4. |
Matematika felvételi előkészítő |
7-8. évfolyam |
1 óra |
5. |
Angol felvételi előkészítő |
7-8. évfolyam |
1 óra |
5. |
Tehetséggondozás |
1-4. évfolyam |
4 óra |
6. |
Modern tánc |
4-8. évfolyam |
1 óra |
7. |
3-4.oszt. tömegsport |
3-4. évfolyam |
1 óra |
8. |
Énekkar |
5-8. évfolyam |
1 óra |
9. |
1-2.oszt tömegsport |
1-2. évfolyam |
1 óra |
10. |
Felsős tömegsport |
5-8. évfolyam |
1 óra |
|
|
Összesen: |
28,5 óra |
Sorsz: |
Foglalkozás
|
Érintett évfolyam |
Heti óraszám |
1. |
Néptánc |
1. évfolyam |
1 óra |
2. |
Néptánc |
2. évfolyam |
1 óra |
3. |
Néptánc |
3. évfolyam |
1 óra |
4. |
Néptánc |
4. évfolyam |
1 óra |
|
|
Összesen: |
4 óra |
Sorsz.: |
Foglalkozás
|
Érintett évfolyam |
Heti óraszám |
1. |
Napközis csoport |
1.,2. évfolyam |
15 óra |
2. |
Napközis csoport |
3. 4. évfolyam |
15 óra |
3. |
Tanulószoba |
5-8. évfolyam |
15 óra |
5. |
Gyógypedagógiai megsegítés |
1-8 évfolyam |
6 óra |
6. |
Fejlesztő foglalkozás |
1-8 évfolyam |
12 óra |
7. |
Logopédiai foglalkozás |
1-4 évfolyam |
5 óra |
8. |
Pszichológus |
1-8. évfolyam |
4 óra |
Az osztályozó vizsga tantárgyankénti, évfolyamonkénti követelményeit a helyi tanterv tartalmazza, a tanulmányok alatti vizsgák tervezett ideje:
Iskolánkban az alábbi tanulmányok alatti vizsgákat szervezzük:
· osztályozó vizsga,
· pótló vizsga,
· javítóvizsga.
Osztályozó vizsgát kell tennie a tanulónak a félévi és a tanév végi osztályzat megállapításához, ha a tanórai foglalkozásokon való részvétel alól fel volt mentve, engedély alapján egy vagy több tantárgy tanulmányi követelményének egy tanévben vagy az előírtnál rövidebb idő alatt tehet eleget, ha a tanulónak egy tanítási évben az igazolt és igazolatlan mulasztása együttesen a kétszázötven tanítási órát meghaladja, és a nevelőtestület döntése alapján osztályozó vizsgát tehet, ha a tanulónak egy tanítási évben az igazolt és igazolatlan mulasztása együttesen egy adott tantárgyból a tanítási órák harminc százalékát meghaladja, és a nevelőtestület döntése alapján osztályozó vizsgát tehet.
Pótló vizsgát tehet a tanuló, ha valamely vizsgáról neki fel nem róható okból elkésik, távol marad, vagy a megkezdett vizsgáról engedéllyel eltávozik, mielőtt a válaszadást befejezné.
Javítóvizsgát tehet a tanuló, ha a tanév végén – legfeljebb három tantárgyból – elégtelen osztályzatot kapott.
A tanulmányok alatti vizsgákat a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet előírásaiban szereplő szabályok szerint kell megszervezni.
A vizsgák időpontját, helyét és követelményeit az érintett tanulók szüleivel osztályozó vizsga esetén a vizsgák időpontja előtt legalább egy hónappal,javítóvizsga esetén a tanév végén (bizonyítványosztáskor), de legkésőbb egy hónappal előtte közölni kell.
Az osztályozó és javítóvizsgák követelményeit az iskola helyi tantervében (a kerettantervben) szereplő követelmények alapján a nevelők szakmai munkaközösségei, illetve – amelyik tantárgynál nincs munkaközösség – a szaktanárok állapítják meg.
A tanulmányok alatti vizsgákon az alábbi tantárgyakból kell írásbeli, szóbeli vagy gyakorlati vizsgarészeket tenniük a tanulóknak:
TANTÁRGY |
ÍRÁSBELI |
SZÓBELI |
GYAKORLATI |
VIZSGA |
|||
ALSÓ TAGOZAT |
|||
Magyar nyelv |
ÍRÁSBELI |
SZÓBELI |
|
Magyar irodalom |
ÍRÁSBELI |
SZÓBELI |
|
Angol nyelv |
|
SZÓBELI |
|
Matematika |
ÍRÁSBELI |
SZÓBELI |
|
Etika |
|
SZÓBELI |
|
Környezetismeret |
ÍRÁSBELI |
SZÓBELI |
|
Ének-zene |
|
|
GYAKORLATI |
Vizuális kultúra |
|
|
GYAKORLATI |
Életvitel és gyakorlat |
|
|
GYAKORLATI |
Testnevelés és sport |
|
|
GYAKORLATI |
FELSŐ TAGOZAT |
|||
Magyar nyelv |
ÍRÁSBELI |
SZÓBELI |
|
Magyar irodalom |
ÍRÁSBELI |
SZÓBELI |
|
Angol nyelv |
ÍRÁSBELI |
SZÓBELI |
|
Matematika |
ÍRÁSBELI |
SZÓBELI |
|
Etika |
|
SZÓBELI |
|
Történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek |
ÍRÁSBELI |
SZÓBELI |
|
Természetismeret |
ÍRÁSBELI |
SZÓBELI |
|
Fizika |
ÍRÁSBELI |
SZÓBELI |
|
Kémia |
ÍRÁSBELI |
SZÓBELI |
|
Biológia-egészségtan |
ÍRÁSBELI |
SZÓBELI |
|
Földrajz |
ÍRÁSBELI |
SZÓBELI |
|
Ének-zene |
|
SZÓBELI |
GYAKORLATI |
Hon- és népismeret |
|
SZÓBELI |
|
Vizuális kultúra |
|
|
GYAKORLATI |
Informatika |
|
SZÓBELI |
GYAKORLATI |
Technika, életvitel és gyakorlat |
|
|
GYAKORLATI |
Testnevelés és sport |
|
|
GYAKORLATI |
A nevelési-oktatási intézmény nyitva tartásának rendje, éves munkaterv alapján a nevelési évben, tanévben tervezett jelentősebb rendezvények, események időpontjai
Az iskola épülete szorgalmi időben hétfőtől péntekig reggel 7.30 órától délután 19.00 óráig tart nyitva. Az iskola vezetőjével történt előzetes egyeztetés alapján az épület ettől eltérő időpontban, illetve szombaton és vasárnap is nyitva tartható. Szorgalmi időben hétfőtől péntekig a nyitvatartás idején belül reggel 7.30 óra és délután 15.30 óra között az iskola vezetőjének vagy helyettesének az iskolában kell tartózkodnia. A reggeli nyitvatartás kezdetétől az ügyeletes nevelők, a délután távozó vezető után a foglalkozást tartó pedagógus felelős az iskola működésének rendjéért, valamint ő jogosult és köteles a szükségessé váló intézkedések megtételére. Amennyiben az intézményvezető vagy helyettese rendkívüli és halaszthatatlan ok miatt nem tud az iskolában tartózkodni, az esetleges szükséges intézkedések megtételére az állandó helyettesítő, az iskolatitkár jogosult. Amennyiben ő sem tartózkodik az intézményben, akkor az intézményvezető a nevelőtestület egyik tagját bízza meg a feladattal. Ekkor a megbízást írásba kell foglalni, és a dolgozók tudomására hozni.
A tanév helyi rendje:
A 2021/2022. tanévben a tanítási év első tanítási napja 2021. szeptember 1. (szerda) és utolsó tanítási napja 2022. június 15. (szerda). A tanítási napok száma száznyolcvanegy nap.
A tanítási év első féléve 2022. január 21-ig tart. Az iskolák 2022. január 28-ig értesítik a tanulókat, kiskorú tanuló esetén a szülőket az első félévben elért tanulmányi eredményekről.
A tanítási évben – a tanítási napokon felül – a nevelőtestület a tanév helyi rendjében meghatározott pedagógiai célra az általános iskolában hat munkanapot tanítás nélküli munkanapként használhat fel, amelyből egy tanítás nélküli munkanap programjáról – a nevelőtestület véleményének kikérésével – az iskolai diákönkormányzat jogosult dönteni, egy tanítás nélküli munkanap kizárólag pályaorientációs célra használható fel.
Tanítás nélküli munkanapok felhasználása:
1. Igazgatói szünet: 2021. december 20. (hétfő)
2. Igazgatói szünet: 2021. december 21. (kedd)
3. József Attila verseny (döntő): 2022. április 22. (péntek)
4. Dunakeszi Tankerületi Pedagógiai Nap: 2022. május 9.
5. Pályaorientációs nap: 2022. június 13. (hétfő)
6. DÖK nap: Gyereknap 2022. június 14. (kedd)
Munkanap-áthelyezések
· 2021. december 24. (péntek) – munkaszüneti nap, amelyet december 11-én, szombaton kell majd ledolgozni.
· 2021. december 18. (szerdai órarendi nap) ápr.20. ledolgozása
· 2022. május 28. (csütörtöki órarendi nap) ápr.21. ledolgozása
· 2022. március 14. (hétfő) - munkaszüneti nap, amelyet március 26-án szombaton kell ledolgozni (négynapos hosszú hétvége).
Tanítási szünetek a tanítási évben:
Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2021. október 22. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2021. november 2. (kedd).
A téli szünet előtti utolsó tanítási nap 2021. december 17. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2022. január 3. (hétfő).
A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2022. április 13. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2022. április 25. (hétfő). Munkanap áthelyezéssel meghosszabbítottuk. (lsd.fenn)
A 2021/2022-es tanév programjai:
Időpont |
Esemény |
Felelős |
|
Szeptember |
|||
09.01. |
Évnyitó |
Tóthné Kisjuhász Judit Drabos Sándorné Intézményvezető Intézményvezető-helyettes |
|
09.01. |
Faliújságot készít az 1. osztály |
Tóthné Kisjuhász Judit |
|
01.-03. |
Szakköri jelentkezések |
Intézményvezető Intézményvezető-helyettes Osztályfőnökök |
|
01.-10. |
Szülői értekezletek A 8. osztályos tanulók és szülők tájékoztatása a felvételi eljárás rendjéről |
Osztályfőnökök Drabos Sándorné |
|
01. |
A szakkörök indítása |
Szakkörök vezetői |
|
01. |
A Tóth Alapítvány meghirdetése Iskolás emlékeim Ezt főzték a nagyszüleim |
Szigetiné Simon Rozália |
|
10. |
Az oktatásért felelős miniszter pályázatot hirdet az Arany János Tehetséggondozó Programba, az Arany János Kollégiumi Programba történő jelentkezésről. |
Drabos Sándorné |
|
15. |
SzSzK, Alapítvány, Intézményi tanács tájékoztatása |
Intézményvezető |
|
13. |
TŰZRIADÓ |
Intézményvezető |
|
20. |
2021. szeptember 20. és 2021. október 11. között megszervezik az Nkt. 80. § (1a) bekezdése alapján a pályaválasztást megalapozó kompetenciák vizsgálatát a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák számára elérhetővé tett – digitális mérő- és támogatóeszközökkel, a Hivatal által kiadott eljárásrend alkalmazásával. |
Drabos Sándorné |
|
23. 14.00 |
Honismereti vetélkedő |
Szigetiné Simon Rozália Felsős osztályfőnökök |
|
24. |
Magyar Diáksport Napja |
Polgár Lilla |
|
30. |
A tanmenetek leadási határideje |
Zsolnai Nagy Zsuzsa |
|
|
|
|
|
Október |
|||
01. |
Zenei világnap |
Őszi Erika |
|
01. |
Faliújságot készít a 2. osztály |
Seresné Velkei Bernadett |
|
01. |
Iskolagyűlés |
Intézményvezető |
|
04. |
Munkaértekezlet |
Intézményvezető |
|
08. |
Szüreti felvonulás |
Intézményvezető helyettes |
|
15. |
Az első osztályos DIFER mérésre javasolt tanulókat jelenteni az intézményvezetőnek |
Tóthné Kisjuhász Judit |
|
06. |
Megemléke Megemlékezés az aradi vértanúkról a 4. osztályosokkal |
Horváth Melinda |
|
Őszi papírgyűjtés |
Simon Szabolcs |
||
22. |
Nemzeti ünnepünkre emlékezünk a 8. osztályosokkal |
Drabos Sándorné |
|
22. |
Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap |
Intézményvezető |
|
31. |
A téli időszámítás kezdete |
|
|
31. |
Az általános iskola tájékoztatja a nyolcadikos tanulókat a felvételi eljárás rendjéről. Az általános iskola tájékoztatja a hetedik évfolyamra járó tanulók szüleit arról, hogy gyermekük iskoláztatásával kapcsolatos kérdésben a szülőknek közösen kell dönteniük, valamint arról, hogy ha az iskolaválasztással kapcsolatban a szülők, vagy a szülő és a gyermek között vita van, annak eldöntése a gyámhatóság hatáskörébe tartozik, és gyermekük felvételi lapjait az általános iskolának a gyámhatósági döntés szerint kell továbbítania. |
Drabos Sándorné Zsolnai Nagy Zsuzsa |
|
November |
|||
10.23-11-01. |
Őszi szünet |
Intézményvezető Intézményvezető-helyettes |
|
11.02. |
Az őszi szünet utáni első tanítási nap |
Intézményvezető |
|
02. |
Faliújságot készít a 3. osztály |
Lapu Márta |
|
05. |
Jelenteni az Oktatási Hivatalnak a DIFER vizsgálatban érintett tanulók létszámát. |
Intézményvezető |
|
05. |
Sulidiszkó |
|
|
08. |
Iskolagyűlés Munkaértekezlet Fogadóóra |
Intézményvezető Nevelőtestület |
|
16. |
Az Oktatási Hivatal közzéteszi a 6 és 8 évfolyamos gimnáziumi felvételit szervező gimnáziumok, továbbá a nyolcadik évfolyamosok számára írásbeli felvételit szervező középfokú intézmények jegyzékét. |
Szilágyiné Márkus Mária Horváth Melinda |
|
22. |
Őszi nevelési értekezlet KAP bemutató órát tart Polgár Lilla |
Intézményvezető
|
|
23-24. |
Nyílt tanítási órák |
Intézményvezető Nevelőtestület |
|
28. |
Advent első vasárnapja Fenyőfaállítás az aulában |
Intézményvezető |
|
December |
|||
01. |
Faliújságot készít a 4. osztály |
Horváth Melinda |
|
|
Zeneiskolai tanszaki koncertek |
|
|
03. |
A tanulók jelentkezése a központi írásbeli felvételi vizsgára közvetlenül a központi írásbeli felvételi vizsgát szervező – az Arany János Tehetséggondozó Programra történő pályázat benyújtása esetén a pályázatban megjelölt – intézménybe. |
Drabos Sándorné |
|
10. |
A DIFER vizsgálatok elvégzésének határideje |
Tóthné Kisjuhász Judit |
|
06.-10. |
Mikulás klubdélutánok |
Osztályfőnökök |
|
06.-10. |
Nyugdíjas dolgozóink megajándékozása |
Intézményvezető |
|
10. |
A szülők értesítése a bukásokról |
Osztályfőnökök |
|
10. |
Az Arany János Tehetséggondozó Programra történő pályázatok benyújtása. |
Drabos Sándorné |
|
11. |
Mikulás-kupa December 24. (péntek) ledolgozása A-P |
Polgár Lilla |
|
|
Adventi koncert a templomban |
Őszi Erika |
|
|
Betlehemes előadása az idősek karácsonyán 5. osztály |
Simon Szabolcs Szilágyiné M.M. |
|
17. |
A téli szünet előtti utolsó tanítási nap A 4. órában a karácsonyi műsor megtekintése Délután napközi, tanulószoba nincs. |
Intézményvezető Simon Szabolcs |
|
17. |
Az egyéni tanrend alapján tanulók értesítése az osztályozó vizsgák időpontjáról. |
Intézményvezető |
|
18. |
Munkanap-áthelyezés Április 20. ledolgozása (B-SZ) |
Intézményvezető |
|
20. |
Igazgatói szünet (Tanítás nélküli munkanap) |
Intézményvezető |
|
21. |
Igazgatói szünet (Tanítás nélküli munkanap) |
Intézményvezető |
|
|
|
|
|
22.-02. |
Téli szünet |
Intézményvezető |
|
Január |
|||
03. |
A téli szünet utáni első tanítási nap |
Intézményvezető |
|
03. |
Faliújságot készít az 5. osztály |
Simon Szabolcs |
|
11. |
Iskolagyűlés |
Intézményvezető |
|
11. |
A NETFIT vizsgálatok folyamatosan az 5-8. évfolyamokon |
Polgár Lilla |
|
13. |
Nyelvöltögető- játékos nyelvi vetélkedő felsősöknek osztálykeretben |
Szigetiné Simon Rozália |
|
20. |
Osztályozóvizsgák Félévi osztályozó értekezlet |
Intézményvezető Intézményvezető-helyettes |
|
21. |
Az első félév utolsó tanítási napja. Az első félév vége |
||
20. |
Az Arany János Kollégiumi programba történő jelentkezés határideje |
Drabos Sándorné |
|
22. 10.00 |
Egységes felvételi írásbeli vizsgák a kilencedik évfolyamos általános tantervű képzésre az érintett középfokú intézményekben |
Drabos Sándorné |
|
24. |
A második félév első tanítási napja A félévi eredmények véglegesítése az e-naplóban |
Osztályfőnökök |
|
27. 14.00 |
A pótló írásbeli felvételi vizsgák ideje |
Drabos Sándorné |
|
24.-28. |
A féléves munka értékelése szülői értekezletek keretében |
Osztályfőnökök |
|
Február |
|||
01. |
Faliújságot készít a 6. osztály |
Szilágyiné Márkus Mária |
|
07. |
Iskolagyűlés Félévi nevelőtestületi értekezlet LEMO jelentés |
Intézményvezető Intézményvezető-helyettes |
|
07. |
A központi írásbeli felvételi eredményéről értesítik a tanulókat |
Drabos Sándorné |
|
17. |
Farsangi bál az alsós tanulóknak |
Simon Szabolcs DÖK Osztályfőnökök |
|
18. |
Farsangi bál a felsős tanulóknak |
Simon Szabolcs DÖK Osztályfőnökök |
|
18. |
Az általános iskola továbbítja a tanulói jelentkezési lapokat a középfokú iskoláknak, a tanulói adatlapot a Hivatalnak. |
Drabos Sándorné |
|
22. |
A szóbeli felvételik kezdete |
Lapu Márta |
|
25. |
A kommunista diktatúrák áldozatainak emléknapja Bacsó Péter: A tanú |
Simon Szabolcs Lapu Márta |
|
Március |
|||
01. |
Faliújságot készít a 7. osztály Iskolagyűlés |
Zsolnai Nagy Zsuzsa |
|
01. |
Munkaértekezlet, fogadóóra |
Intézményvezető Tantestület |
|
07.-11. |
Pénz7 pénzügyi és vállalkozói témahét |
Drabos Sándorné |
|
11. |
A szóbeli felvételik záró napja |
Drabos Sándorné |
|
11. |
A mérések előkészítéséhez szükséges, a Hivatal által meghatározott adatokat az iskolák a Hivatalnak küldik meg, a Hivatal által meghatározott módon. |
Intézményvezető-helyettes |
|
15. |
Nemzeti ünnepünkre emlékezünk a 7. osztállyal |
Zsolnai Nagy Zsuzsa |
|
16. |
Ideiglenes felvételi jegyzék |
Drabos Sándorné |
|
|
|
|
|
20. |
Megküldeni az OH részére az országos kompetenciaméréshez szükséges adatokat. |
Zsolnai Nagy Zsuzsa Intézményvezető |
|
21.-22. |
A tanulói adatlapok módosítási lehetősége |
Drabos Sándorné |
|
23. |
A módosított adatlapok megküldése a Hivatalnak |
Drabos Sándorné |
|
26. |
Munkanap (a március 14-ei hétfő ledolgozása) A-H |
Intézményvezető |
|
Április |
|||
4-8. |
Digitális témahét |
Szilágyiné Márkus Mária Simon Szabolcs |
|
04. |
Iskolagyűlés, munkaértekezlet |
Intézményvezető |
|
04. |
Faliújságot készít a 8. osztály |
Lapu Márta |
|
12. |
Tojásfa díszítés A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap |
Langer Márta |
|
22. |
„Szépség koldusa” József Attila verseny Versmondóverseny az alsóban osztálykeretben Tanítás nélküli munkanap |
Alsós osztályfőnökök Lapu Márta |
|
14-19. |
Tavaszi szünet |
Intézményvezető |
|
20. |
Tanítás nélküli munkanap |
Intézményvezető |
|
21. |
Tanítás nélküli munkanap |
Intézményvezető |
|
16. |
A Holokauszt áldozatainak emléknapja Steven Spielberg: Schindler listája |
Lapu Márta Simon Szabolcs |
|
25. |
A tavaszi szünet utáni első tanítási nap |
Intézményvezető |
|
21-22. |
Az Nkt. 50. § (7) bekezdése alapján az iskola első évfolyamára a tanköteles tanulókat 2022. április 21–22-én kell beíratni. |
Intézményvezető |
|
25-29. |
Fenntarthatósági Témahét |
Szilágyiné Márkus Mária |
|
25. |
Tavaszi nevelési értekezlet Bemutató óra: Szilágyiné Márkus Mária- matematika (KAP digitális) |
Intézményvezető |
|
29. |
A felvételt hirdető középfokú iskolák megküldik a felvételről vagy az elutasításról szóló értesítést a jelentkezőknek és az általános iskoláknak. |
Drabos Sándorné |
|
29. |
A NETFIT vizsgálatok befejezése |
Polgár Lilla |
|
„Sulizsák” akció |
Simon Szabolcs DÖK |
||
29. |
Májusfa díszítés |
Langer Márta |
|
29. |
A tankönyvrendelés lezárása KELLO felületén |
Lapu Márta |
|
29. |
Alapítványi est |
Intézményvezető Intézményvezető-helyettes |
|
Május |
|||
1. |
Anyák napja- ajándékok készítése az édesanyáknak |
Osztályfőnökök |
|
2. |
Iskolagyűlés Munkaértekezlet Fogadóóra |
Intézményvezető |
|
|
Zeneiskolai tanszaki koncertek |
|
|
2-6. |
8. osztályos angol és természettudományi mérés |
Zsolnai Nagy Zsuzsa |
|
9. |
Dunakeszi Tankerületi Pedagógiai Nap |
Intézményvezető |
|
10. |
Madarak, fák napja |
Lapu Márta |
|
10. |
Értesítés az osztályozó vizsgákról |
Intézményvezető |
|
9-13. |
8. osztályos szövegértés és matematika mérés |
Zsolnai Nagy Zsuzsa |
|
16-20. |
6. osztályos angol és természettudományi mérés |
Zsolnai Nagy Zsuzsa |
|
23-27. |
6. osztályos szövegértés és matematika mérés |
Zsolnai Nagy Zsuzsa |
|
27. |
A hittan és etika választás határideje |
Osztályfőnökök |
|
28. |
Munkanap áthelyezés Április 21. ledolgozása (B-Cs) |
Intézményvezető
|
|
30-31. |
A nyolcadik osztályosok vizsgája |
Intézményvezető Drabos Sándorné |
|
Június |
|||
4. |
Nemzeti összetartozás napja |
Intézményvezető |
|
5. |
Pedagógusnap A nyugdíjas pedagógusaink köszöntése |
Intézményvezető |
|
6. |
Pünkösdhétfő |
Intézményvezető |
|
7. |
A Tóth Alapítvány pályamunkáinak elbírálása |
Intézményvezető |
|
10. |
Osztályozóvizsgák |
Intézményvezető |
|
10. 14.00 |
Osztályozó értekezlet |
Intézményvezető Intézményvezető-helyettes |
|
13. |
Tanítás nélküli munkanap Pályaorientációs nap |
Intézményvezető |
|
14. |
Tanítás nélküli munkanap DÖK nap-Gyereknap |
Intézményvezető |
|
15. |
Utolsó tanítási nap – „bolond ballagás” |
Intézményvezető, oszt.fők |
|
15. |
A nyelvi mérés eredményeinek közzététele az iskolai honlapon |
Intézményvezető Rendszergazda |
|
15. |
A NETFIT vizsgálatok eredményeinek felvitele az informatikai rendszerbe |
Polgár Lilla |
|
15. |
OH kérelmek beadási határideje egyéni tanrend kérelmezésére |
Osztályfőnökök |
|
18. 10.00 |
Ballagás |
Intézményvezető Osztályfőnökök |
|
24. 17.00 |
Tanévzáró értekezlet Tanévzáró LEMO jelentés |
Intézményvezető Intézményvezető-helyettes |
|
07.01. |
A fenntartó, az intézményi tanács értesítése a tanévről |
Intézményvezető |
|
Hétvégi házi feladat és írásbeli dolgozatok szabályai:
A házi feladatok mennyisége és tartalma évfolyamonként változik.
Szempontok:
Egyénileg a tanuló képes legyen megoldani
Az időráfordítás ne haladja meg első évfolyamon a 30 percet, 7-8. évfolyamon a 90 percet, a többi évfolyamon, ezekhez az arányokhoz igazodunk.
Az írásbeli feladatok mennyisége ellenőrizhető legyen a tanítási óra elején.
A szünetek idejére több feladat nem adható.
A hétvégére adott házi feladatok mennyisége nem haladhatja meg a hét közbeni házi feladatok mennyiségét.
Egyéni feladatok (kiselőadás, beszámoló, házi dolgozat) elvégzésére minimum egy hét rendelkezésre álló időt kell biztosítani.
Írásbeli számonkérés:
Szempontok
Írásbeli beszámoltatás funkciói, annak típusai szerint: röpdolgozat, záró dolgozat, témazáró dolgozat, mérőteszt, esszé stb.
Az egyes írásbeli beszámoltatás típusszerinti gyakorisága: tanítási óránként, félév és évvégén, tematikus egységek lezárásaként stb.
Az egyes beszámoltatási típusok rendje: röpdolgozat, max. 15 perc, témazáró dolgozat max.2x45 perc stb.
Az egyes beszámoltatási formák értékelésben betöltött szerepe: a röpdolgozat felelet értékű.
Az írásbeli beszámoltatás korlátozása: témazáró dolgozat előre bejelentve egy napon maximum kettő írathat.
Az iskolai tanév 2021. szeptember 1-jétől 2022. augusztus 31-ig tart.